2014. június 8., vasárnap

Próza: A búcsú

A férfi magába roskadva olvasgatta a levelet. Egy bírói végzés volt. A tárgyalásra nem tudott elmenni. Orvosi problémák. Az ügyvéd ott volt. Semmit sem ért.
A papírlap mázsás súlyként húzta a kezét.
A gyermekei, akikért élt, akik a boldogságot jelentették, akikért tartotta magát, ezután csak akkor látogathatták, amikor az anyjuk hagyta.
Az anya, aki már a házasságuk első éveiben meggyűlölte, nem segített neki ebben. Új férj, új város, messze.
A férfi pedig elvesztette az autóját. A pénze meg elfolyt, mióta az asszony a nyakára szabadította az ügyvédeit. Az új férj ügyvédeit.
Talán könnyebb lett volna, ha iszik. De nem ivott. Ne szedett gyógyszert, nem voltak káros szenvedélyei.
Csak egy: A Box.
A box volt, ami néha kicsit elszórakoztatta.
Kezdetben azért regisztrált, mert azt hitte, egy Internetes társkereső maga lesz számára Ali Baba kincsesládája.
Megtalálja álmai asszonyát és új életet kezdhet.
De a randik nem sikerültek, aztán elmaradtak és maradt a chat és a fórum.
Meg néhány érdekes ember, akikkel elbeszélgetett.
Nem lettek igazi barátok persze, de azért voltak jó piallanataik.
Nem tudtak róla mindent. Ó, nem uram, még csak az kéne.
Azért vigyázott, ne legyen túlságosanm őszinte. Mert itt is vannak, akik csak örülnek más bajának.
Arról mesélt, hogy üzletember, aki egy jó ajánlatra vár, hogy elhagyja az országot.
Puszta mese volt, de megtette. Ha kérdezték, akkor mesélt róla, de csak a fantáziájában élt ez a Hotelmenedzseri munka.
Itt volt az ideje, hogy attól a pár embertől elbúcsúzzon, akiket kedvelt és értékelt.
Közel harminc levelet írt. Nem volt két egyforma, de a tartalmuk nagyon hasonló volt:
"Nagyon őrülök, hogy megismerkedtünk. A külföldi munka beütött, amire vártam. Holnap utazom. Sajnos, többet nem jöhetek ide. Nem aktuális. Vár egy jobb világ."
Búcsúlevél volt. Nem formális, de ha valaki a sorok közé olvasott…
Mikor befejezte az utolsó levelet kilépett az oldalból. Bezárta az Internetet és kikapcsolta a gépet.
A nap folyamán már kitakarította a lakást. Rendbe tett minden sarkot. Valamiért így érezte helyesnek. Ne vegyék a szájára ezután, hogy milyen rendetlen ember volt, aki apának sem való. Ezért igazán ne.
A legszebb öltönyét vette fel.
Írt egy utolsó levelet. Most a gyermekeiknek, azzal a meghagyással, hogy csak a temetés után olvashatják el nekik.

A kötelet a ház konyhájában vetette át a keresztgerendán. A hatalmas ebédlőasztal fölött, ahol annyi kellemes vacsorát költöttek el a gyerekekkel. Az ő gyerekeivel. A kincseivel.
És ezek a kincsek elvesztek. Elragadták tőle őket.
Tudta, az asszony csak fájdalmat akart okozni azzal, hogy kiharcolta a felügyeleti jogot.
A hurokot harmadszorra sikerült rendesen megkötnie.
Sokat olvasott előtte az akasztásról. Félt tőle. Hallotta, hogy van, aki összepiszkítja magát, vagy elélvez közben.
Nem akart úgy elmenni, hogy a mocskot hagyjon maga után.

Az utolsó, amit látott, a gyermekei képe volt a konyha meszelt falán. Kirugta a széket, ami lebucskázott az asztalról és széttört a csempénzett padlón.
Közel egy percig szenvedett.
De nem csinált mocskot.

Csillámló szívű,
Legutóbb láttuk: 2005-03-31, 21:20

Több mint egy éve nem járt erre!
A történet onnan ered, hogy van egy ismerkedő oldal, ahol néha megfordulok. Ott találkozni olyan regekkel, amelyek jó ideje nem látogattak vissza. Ennek vannak okai, amiket mi többiek, nem tudhatunk.
Innen jött egy lehetséges dráma ötlete.

Versek 1.

Néhány versemet annak idején publikáltam. Volt köztük rossz...
és.. hosszabb.

A belső én

Közel hozzám, nem oly messze,
testem váza lemeszelve.
Fehér vagyok, mint a hó,
ragyog, tisztának lenni jó.
Testem friss és patyolat,
lelkem az, mi árnyalat…
Szürke, piszkos, érthetetlen,
Gondolattól menthetetlen,
benne gonosz, végtelen,
káosz-hozó értelem.

Választ keres, néha kreál,
Álmot cserél le a reál.
A valóság bár szétszalad,
idebent épp elég marad,
mindabból, mi menthetetlen,
önmagamtól büntetetlen.








Címadásban sosem jeleskedtem...

A csak most


Csak kusza szövevény, ami agyamban maradt.
Ragacsos váladék, átizzadt pillanat.
Remény? Nem maradt, csak szerencse,
Dobsz a kockával, próba, cseresznye!
Nem nagyon érdekel, hogy többé jó legyek.
Mi vehet így körbe? Szánalom-hegyek!
Azt hiszem, alszom rá egyet, majd lépek,
Hisz ajtó van még temérdek.

Csak kopognom kell, hisz rajtam áll,
Megnyílik majd hetedhét határ.
Nem egérke cincog a sarokban,
Én vagyok az…
… nyomokban.







A folyó és a hajó


Az a folyó a szív folyója,
rajta utazik a szerelem hajója.
A szív háborog, a hajó meginog,
mégis bírja az árt és tovább mozog.
Halad árral, vagy vele szembe,
Dagadó vitorlával, vagy leeresztve,
csapkodó lapáttal, vagy vasmacskával,
nyugodtan, vagy dacolva világgal.

Az a folyó, mely a szív folyója,
érte dobog, ver, duzzan,
Végigkíséri az úton,
féltőn végignyalja,
amikor visszahúzza,
akkor is támogatja.

Az a hajó maga a szerelem,
a szív közepében lakozik,
úszik szüntelen.
Bármily erővel vetné ki a folyó,
magában tartja a vörös érzelem.

Egyek ők, egy tőröl fakadnak,
összetartoznak, egymásnak adnak.
Amennyit elvesznek, pont annyit betesznek,
épp ezért érezzük párosukat egynek.

Ez a folyó a szív folyója,
rajta utazik a szerelem hajója.
A szív ha háborog, a hajó csak meginog,
mégis bírja erővel és tovább mozog.





A darázs

Egyszer reggel a darázs,
Felpattant, mint a parázs…
Repülnöm kell! - szól és lőn,
Átzúgott a legelőn.
Lovak körül kerengett,
És a világon merengett.
"Egy életem, egy halálom!"
- és fennakadt egy farkcsapáson.

2014. június 6., péntek

Harapás - Bitten (2008)

Harapás - Bitten (2008)

Rendezte: Harvey Glazer

A film Miló hajnali választása volt. Ő kér elnézést. A film megtekintése után adta magát a kérdése: - Ez miért van a gépeden?

A "Harapás" az a film, amit akkor kell megtekintened, amikor kicsit be vagy baszva. Nekem ez nem volt gond, három sör után. A durva, hogy még így sem tudott a film szórakoztatni. Milóban viszont komoly hajlás van a mazochizmusra, mert a filmet - nem is nevezném annak - viszonylag sztoikus nyugalommal ülte végig.
Glazer második nagyfilmje a klisés horrorfilm minden hibáját magán viseli, mégis, legjobban talán a statikus kamera zavart. Szinte zoom és mozgás nincs a film alatt. Néha fel-le, esetleg. Igazi videós szemét. Atyaisten de nehéz írni róla. A filmről... A benyomásaimról inkább.

Ez a film egy hulladék. Ostoba a történet, annyira kiszámítható, hogy megtekintés nélkül tudtam előre borítékolni a következő áldozatok sorrendjét. A befejezés összecsapott és unalmas. Ha tévécsatorna műsorigazgatója lennék, ilyen filmeket még a hajnali műsor blokkban sem engednék sugározni. Van egy jó hírem is a filmmel kapcsolatban: A gépről 3 mp alatt lehet törölni. Mind a 84 percet, amelyet kb. hetvennek éreztünk, talán a kurta-furcsa lezárás miatt. Ez a furcsaság azonban nem szórakoztató, csak simán... ötlettelenül buta.

Az egyetlen profi a filmben, Jason Mewes, alias Jay, Kevin Smith agymenéseiből. Jason, drogproblémáit legyűrve, szarabbnál szarabb darabokban mutatja meg kvalitásait. Ebben a filmben kiemelkedő. Már, magához képest. Gondolatait többé-kevésbé hitelesen narrálja a néző felé, még akkor is, ha a néző azt segítség nélkül is tudja. Arcjátéka és mocskos szája gyakorlatilag ismétli legjobb pillanatait, amiket még Smith keze alatt szedett magára. Jason Mewes sosem lesz nagy név a szakmában. Szakmai szinten. Az ő nevének ereje a karakterében és annak leágazó filmes megjelenéseiben keresendő. Tudod ki még ilyen színész? Bruce Campbell, az Erdő szellemének Ash-je.

Erica Cox azért finom áru

A film hibái, például.
- A zeneválasztás. Azok a betétdalok valami ótvar gyengék. Kb. 5 percnyi munkának tűnik a hármas szex alatt futó, habkönnyű és unalmas nóta. A holttestek éltüntetése alatt kétszer felcsendülő mondókás-kiszámolós darab pedig egyenesen gáz. Erősen a vígjáték kategóriába szeretné citálni a filmet, kár, hogy ebben a film többi része nem segít. Mert a dialógusok egyszerűek és logikátlanok, akár egy ék és egy pohár víz a zsebben. A történésekre nem kapunk választ. Nem tudjuk meg, ki a vámpír csaj, honnan jön, merre vinne az útja. Vagy a főszereplőé. A befejezés fájón erőltetett, főleg annak tudatában, hogy előtte már láttuk, a karakter - a vámpír - csak élő testből tud kielégítően táplálkozni. Ehhez képest a lezárásban elég egy kutyatálnyi moslék???
- A fényképezés hangulata kellően darkos, de, hogy az a rohadt kamera élettelen, akár egy hatvanas pasas pöcse, az nagyon lehangoló.
- A forgatókönyv. Egyetlen eredeti része nincsen. A végén egy poént vettem észre. Az kurva kevés 84 perc alatt.
- Filmes megoldások: Tanítani lehetne, hogyan készíts unalmas montázst. Ebből kettő is van a műben. Egyszer Jason őrlődik a nője miatt és rója az utcákat. (a zene ez alatt is pocsék) - a másik a szeretkezés hármasban, ami meg vagy két perccel hosszabb, mint kéne. A finom részletek megmutatásához túl kevés, pedig a csajok dögösek - egyetlen pozitívum - , ha viszont nem elég szexi, minek nézze az ember négy percig egy unalmas dalt hallgatva.
- Az imdb 5.2 pontot adott erre a förmedvényre. Emlékeztetésül, a hasonlóan über szar "Vas - Torque" csak 3.9-et kapott, pedig az a motoros film hangulatában talán kicsit ez fölé emelkedik emlékeimben, mindezt úgy, hogy az is egy fos filmélmény volt számomra. 5.2! Ez volt az első eset, hogy leesett állal nyugtáztam az imdb értékelését. (Talán újra kell majd néznem a filmet, mert valami kimaradt nekem, ami feljebb helyezné értékelésemben eme művet.)
- A vámpír mitológiát az egyszeri néző főleg hollywoodi mozikból szipolyozhatta magába. Ha láttál jó vámpíros filmet, akkor tudod, hogy általába a történet részét képezi az is, hogy főhősünket ki tette vámpírrá. Sajnos, a forgatókönyv teljesen átsiklik az felett, hogy Danika teremtője kicsoda, pedig így sok ziccer kimarad, pl. az, hogy Jack esetleg megpróbálja a teremtőt levadászni, hogy meggyógyítsa szerelmét. Ehhez viszont a forgatókönyv írónak több kurázsira lett volna szüksége.
- A megoldással sem foglalkozik a film. Amikor Jack szóba hozza, hogy segít Danikának, az kimerül kb. ennyiben: - A kurva anyját, ezt majd megoldjuk valahogy! - és nem...

A két roppant hiteles mentőorvos
A történet:
Jack a mentős belefut a sikátor szemétkupacai között fetrengő, arcból menstruáló Danikával. (A Danika nálunk férfi név...) Danika csöcsei olyan hegyesek, hogy Jack nem csak hazaviszi, hanem kezdetben az felett is szemet huny, hogy a csaj valószínűleg egy női vámpír és ritkítani kezdi a színészek kis csoportját. A tíz szereplő közel felét. Jack végül úgy érzi, a frankó dugások nem érik meg a vérfürdő utáni takarításokat, amiben valamiért a vámpíribanc nem nagyon akar részt venni... Jack végül felszívja magát és ember lesz a talpán. Majd valami más...

20% (Ez a női főszereplő, Erica Cox segge és melle miatt!)

Amikor a kedvesed a nyakadra megy...
30% ha Jason Mewes-t is beleveszem.

Ha megnéznéd:
- Harapás (2008)

Ha ez a szar esetleg tetszett valamiért - A segg és csöcs nem számít, mert jelen vámpírfilmben irreleváns - akkor neked látnod kell "Az elveszett fiúk - The Lost Boys" című filmet, ami ehhez képest egy Non plus ultra! Az elveszett fiúk 1987-ben készült, de köröket ver erre.

Ajánlott darabok:
- Alkonytájt - Near Dark (1987)
- Alkonyat - Twilight (2008)
- Interjú a vámpírral - Interview With the Vampire (1994)
- True Blood - True Blood a sorozat (2008)

Igen, még az "Alkonyat" is szórakoztatóbb.

2014. június 4., szerda

Blog: Pofán lőtt az öcsém

Tegnap meló közben pofán lőtt az öcsém...

(Tudom, hangzatos a cím, de nem kívánok sem a life.hu, sem az origo.hu cikkkatyvasztóinak babérjai törni!)

Tegnap délután kisebbik és használhatóbb öcsémmel dolgoztam. Amikor vele melózom, az mindig öröm, mert Stefi örökölte apánk vaskos és spontán humorát, ami néha bizony bizarr jelenetekben és kitörésekben nyilvánul meg. Tegnap esti humorbon-bonja emlékezetesre sikeredett.

A ketchup-os flakonok sorban az asztalra kerültek. Sok vendég volt, ettek, ittak. Főleg ittak. Egyszerre több pizzát toltunk ki, így végül az utolsó ketchupos flakont is ki kellett vennem a hűtőből. Stefi persze vinnyogott, hogy azt nem viheti ki, mert üres, meg kell tölteni. Amire időnk nem volt, lévén, hogy sokan ettek és ittak. Főleg ittak.

Stefi, hogy állítását bizonyítsa - gy.k. demonstrálta, mennyire üres a flakon - arcomra irányította a piros hengert, majd közepes erősséggel összenyomta, hogy a levegő el tudja hagyni a készséget. Megtette. A levegő távozott és vele együtt az a kb. egyetlen deka vörös pempő is, amely pizzára kevés lett volna, de az arcomra, alternatív arcpakolásnak tökéletesen megfelelt. Ketchup szeplő kente össze asszonynyálhoz szokott orcám és szemüvegem.

Máskor és mást talán reflexből vágok pofán, de mivel a massza ellenére is láttam, hogy Stefán legalább annyira meglepődött, mint én, elmaradt a fizikai erőszak. Maradt a verbális szitok áradat. Persze szigorúan tompítva, mert volt is bent vendég, másrészt mert a szituáció abszurditásában éreztem a komikumot. Nem csak ő, én is röhögtem...

Azután arcot mostam és szemüveget.

Beígértem Stefinek egy véres bosszút, amin egyelőre gondolkodom. Akcióját nem hagyhatom megtorlás nélkül, csupán nem tudom, mit találjak ki neki, ami kb. egyenlő súllyal helyezkedik el a bosszú oksági láncolatában.
A mustáros fürdő túl snassz lenne.
Az energia italába azonban még mindig csempészhetek fekete őrölt borsot.



Igen. azt hiszem ezt kell tennem.
Ezt súgja a kis ördög aki a vállamon lakik. A bal vállamon.

Volt a jobb oldalon régen egy kis fehér ruhás angyalka is, de azt már régen lepöcköltem a picsába...

(Ha a címhez bármilyen szexuális mentális képet párosítottál, komoly bajok vannak veled!)

2014. június 3., kedd

Blog: Szánalmas híradás

Az origo mindig is híres volt arról, hogy egy klikkelésért megbaszná a szomszéd kecskéjét. Ha komoly hírportál lenne, ilyen pongyola cikkeket nem engedne az oldalára. Tessék figyelmesen elolvasni:

Ami biztos a hírből, hogy az elkövető fiatal!
Nem tudom, fiú vagy lány... De fiatal. Hogy mennyire? Nem tudom. De fiatal.
Ja, és, hogy hol történt?
Az sem derül ki...
Vagy a Baross utcánál... vagy a Baross térnél.
Origo... kik vagytok ti? Buzik vagytok?

Ma, Magyarországon, lehetséges, hogy működik egy olyan információ forrás, amely kb. annyira megbízható, mint egy Pitbull, ha elé raksz egy tál zsírtól csöpögő húsos cupákot.
Tudod mi a szégyen?
Hogy ha mondjuk meglátogatod a freemail levelezésed, utána automatikusan erre a hírportálnak nevezett valamire irányít a kilépés.
Siető fiatal.
A Barosson.
Még, hogy origo.
Találóbb lenne a "szomszéd néni neked pletykál" elnevezés.

A cikkhez való link: Ez de gyökér!

15-ös eseményszint - Event 15 (2013)

15-ös eseményszint - Event 15 (alternatív cím: Alpha Alert) (2013)

Rendezte: Matthew Thompson

Pár cikkel odébb méltattam egy kamara darabot, a Cheap Thrills című thrillert, hogy milyen jó lenne, ha több ilyen filmet látnék. A 15-ös eseményszint ezen a nyomvonalon halad. Nem állítom, hogy nem tévedt el többször... kígyózott fel-alá, míg végül egy érdektelen drámát kaptunk, melynek csavarjait - nem a lift tetejéből kiszedett csavarokat - könnyen kiforgatjuk, ha sok hasonló filmet láttunk már.

Van három katonánk, aki pszichológushoz járnak, különböző problémák miatt. A problémák számomra homályban maradtak, csak az volt biztos, hogy poszt-traumatikus stressz lehet. Valami harctéri idegesség szerű. Egy nő, legmagasabb rangban és két férfi, akik közül egyikük rendkívül destruktív és mintha többet tudna a nőről, mint kellene.

White, (Jennifer Morrison) anya, aki haza szeretne jutni lányához. Morrison a legismertebb a három katonát játszó színész közül. Láthattuk a Dr. House sorozatban, a kezdő csapatot erősítve, a Star Trek-ben megszülte Kirk kapitányt és cukiskodott a "Kegyenc fegyenc" című baromságban. Többek között.

Diego, (Stephen Rider) egy katonatársáért érez aránytalanul nagy felelősséget, hiszen az illetőt kimentette a harckocsijukból, ám eközben olyan sérüléseket kapott be a társa, hogy rá van utalva a férfire, aki mint barát és sorstárs, otthon gondozza. Rider a produkció legkevésbé ismert tagja, habár olyan filmekben jelent meg, mint "A burok", vagy a "Védhetetlen". A nagy kiugrás nem ez a film.

Oldsman, (Josh Stewart) a leginkább kezelhetetlen. Téveszméinek köszönhetően több tucatnyi ártatlan nőt és gyermeket ölt meg egy elvileg el nem hangzott parancs mögé bújva. Neki főleg a saját démonaival kellene megküzdenie. Stewart titkos favoritom. Eddig kevés filmben láttam, de szomorú szemei és karakteres arca nagyon jól eladja a figuráit. Számomra szimpatikus, mióta a "The collector" című horrorfilmben szembe szállt a tömeg és sorozat gyilkossal. a nagy kiugrása még várat magára, ám nevét érdemes megjegyezni.

Ők hárman szorulnak egy liftbe, amely megreked valahol, hogy azután kényszerűen összezárva szereplőinket beleerőszakolja egy olyan szituációba, melyben ha helyt állnak, mondhatjuk, hogy gyógyuló félben vannak.
Vagy valami más van az egész mögött?
Nyolcvan perc klausztrofóbia, remek fényképezés - hiszen a kamerát a sok tükör ellenére sem vettem észre.
Morrison arcán nem sok sminket fedeztem fel. Bátor nő, mer "csúnya" lenni. A koránál kicsit többnek néz ki, pedig ha odateszi magát, tud dögös lenni. Gondolom, a karakter koncepciója volt, hogy katona lévén, minimális smink legyen rajta. A díszlet egészen pöpec, bár egy liftről beszélünk. Viszont az eredeti ötleteket és megoldásokat hiányoltam, rendesen.

Ezért hiába akartam szeretni, max. 40%.
De mint kamara-dráma, egynek jó.
Nem kétszer nézős...

Ha tetszett, vagy nem, tessék néhány liftes mozi:

- Ördög - Devil (2010) Hat utas egy liftben, egyikük maga az ördög.
- Szilveszter éjjel - New Year's Eve (2011) Több szálon futó érzelgősség, ebből egyik egy énekesnő és egy életművész, akik bent szorulnak a liftben.
- Elevator - Elevator (2011)
- A felvonó - Blackout (2008)

Sorozat: Mob City (2013) második méltatás...

Mob City (2013) Első évad. 1.-6. Rész



Frank Darabont szeret jó filmeket kiadni a kezei közül és szeret olyan témákba belenyúlni, melyekről úgy gondolja, jó filmanyagot adnak.
Készített már több sikeres Stephen King adaptációt, útjára engedte a kultikus zombie-dráma képregényt a televízióban és most ez.
Saját összeesküvés elméletem, de szerintem a Mob City azért rekedt meg csupán a hatodik epizódnál, mert Darabont emlékezett, mi történt a Walking Dead-del, hogyan túrták ki belőle és nem akart ismét abba a hibába esni, hogy elkezdi a sikeres sorozatot, majd a főnökök kirántják alóla a produkciót. Ezért lett olyan a Mob City, amilyen. Ez a saját szubjektív véleményem.


John Buntin regényéből Darabont rakta össze a tervezett első évad hat epizódját. A negyvenes évek Amerikájában játszódik a történet, amikor a Los Angeles-i rendőrség már nagyon szeretné lekapcsolni Bugsy Siegelt a rafinált és könyörtelen maffiózót. Néhány csavart leszámítva a sorozat tipikus bűnügyi filmes jegyeket visel magán. Van itt jó zsaru, rossza zsaru, szürke zsaru, zsarolás, bérgyilkosok, femme fatale, leszámolások, nyakkendős bűnözők, szocipaták, vér és halál. A sorozat erőssége pedig elsősorban a Darabont féle precizitás és finomságok. A hat rész megfelel egy hosszabb mozifilmnek. Egy hajnal alatt le lehet és érdemes darálni. Az első rész a ráhangolódás. Sokan nem szeretik a lassú, noir stílusú filmeket. Az első ötven perc az ilyen nézőket szűri meg. Aki itt feladja, egy remek filmélménytől kímélte meg magát. Aki viszont túl van az első ötven - és talán legvontatottabb ötven percet, míg megismerjük a főbb karaktereket - percen, jól fog szórakozni. Darabont főleg a kedvenc színészeivel dolgozik, sokukat egyenesen a Walking Dead stábjából emelte át, ám vendég sztárokat szintén foglalkoztat, így szinte mind a hat részre jut valami húzónév. Jó, nem De Niro, Pacino szintű aktorokról van szó, de Edward Burns, Simon Pegg és Ernie Hudson megjelenése kellemes pozitívum. Robert Knepper-ről már nem beszélve, aki sokaknak már csak örökre T-Bag marad a "Szökés" sorozatból.

Darabont biztonsági játékot játszott. Az első hat rész nagyjából egy kerek egész. A néző nem lesz bosszús, ha nincs folytatás, hiszen a fő történetszálat eléggé sikeresen elvarrták, és a megpedzegetett folytatást, ha nem kapnak támogatót a folytatáshoz - nem folytatták - akár el is lehet hagyni.

A főszerepre sikerült a Walking Dead feltörekvő sztárját, Jon Bernthal-t átemelni. Bernthal ott is zsarut játszik, megkérdőjelezhető morális és etikai hozzáállással. Amíg ott a nézők többsége ellene szurkolt, addig itt szimpatikusan hozza a szürke egyenruhást, aki a kavargó folyóban evickél, több part között, ahonnan kapja az áldást. Múltja homályos, vannak benne titkok, amiket lassan bont ki a sorozat. Azért hamar kiderül, hogy a kőkemény zsarunak a szíve puhább a vajnál, ha exnejére kell gondolnia. Mozgatórugójának a lényege a hűvös szépség, Alexa Davalos.

A történetről nem írok. Látni kell.
A díszletek tökéletesek, a városkép gyönyörű, a jazz néha kicsit sok, de atmoszférateremtő hatása van. Sok aktor jelent majd a rutinos sorozatnézőnek kellemes pillanatot. A film eléggé hozza a mozis hatást, amolyan "Gengszterosztag" stílusban.

Miló barátommal hajnalban ugrottunk neki a sorozatnak, mert korán értem haza, volt idő filmezésre. Miló nehezen hangolódott rá, sőt, az első rész végére némi bóbiskolást mutatott a monitor előtt, ám a második résztől figyelmesen követte a filmeket és nem kérdezett hülyeségeket. Illetve egyszer, hogy ehet e a süteményből, amit egy kedves barátosném sütött, de ez nem tartozik a filmhez.

80%

A filmről már írtam korábban itt: Mob City

Második megtekintésre is 80%-os nálam.

Kedvenc rész:
Amikor a szemtanút elkapják és a két zsaru is kap a golyókból, a védett házban.

Leggagyibb jelenet:
Ebben megegyeztünk Milóval; a banános ánusz bünti. Nem azért mert sok, hanem mert kicsit... gagyi.

Különvélemény:
Nem baj, hogy nem tudták folytatni a sorozatot. Magam nem rajongok a bünügyi noir műfajáért, hiszen amit el lehetett a témában mondani, azt számomra már elmesélték olyan filmek, mint a "Volt egyszer egy Amerika", a "Szigorúan bizalmas" és a "Gengszterkorzó" sorozat. Egy jó sorozatot a csúcson kell abbahagyni, hiszen utána már csak a hanyatlás várható. Annak ellenére mondom ezt, hogy bízok Darabont zsenijébe, ám úgy érzem, a sorozat, ha tovább nyújtják, hamar önismétlő és klisés lett volna. Legalább nem estek abba a hibába, mint "A szökés" készítői.